Στην φετινή GDC, η Google έκανε την αποκάλυψη που προοικονομούσε εδώ και αρκετό καιρό, σχετικά με μία gaming υπηρεσία. Το “Stadia”, που φαίνεται σαν να είναι η “τελειοποιημένη” εκδοχή του “Project Stream”, δεν είναι ούτε κονσόλα, ούτε κάτι παρεμφερές. Είναι μία streaming υπηρεσία της Google για cloud gaming… για να παίζουμε video games δηλαδή, χωρίς την χρήση πραγματικού hardware αλλά μέσω "streaming". Προσωπικά δεν περίμενα να ανακοινωθεί κάτι τόσο απογοητευτικό, όσο αυτό.

Το Stadia υποτίθεται πως μπορεί να τρέξει σε οποιαδήποτε πλατφόρμα, όπως PC ή smartphones (δεν γνωρίζουμε ακόμα για κονσόλες) και θα προσφέρει ότι προσφέρουν, για την ώρα, όλες οι άλλες υπηρεσίες cloud gaming. Ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό που μου έκανε εντύπωση είναι η δυνατότητα streaming σε 8K ανάλυση, με 120 fps.

Δεν χρειάστηκε αρκετή ώρα για να βρεθεί ένα easter egg που σχετίζεται με τον μοχλό της Google, στο επίσημο site του Stadia. Συγκεκριμένα, αν πας ΕΔΩ και πατήσεις στο πληκτρολόγιο "τον κωδικό της KONAMI", “πάνω - πάνω - κάτω - κάτω - αριστερά - δεξιά - αριστερά - δεξιά - b - a”, τότε θα εμφανιστεί μία περιστρεφόμενη εικόνα του controller. Ο κωδικός είναι εκτυπωμένος πάνω στα χειριστήρια που υπήρχαν στην παρουσίαση.

Όσον αφορά το τεχνικό κομμάτι, το πρώτο benchmark (UL Benchmarks), ενός tech demo, έχει ήδη δημοσιευτεί. Συνοπτικά αυτό που βλέπουμε να συμβαίνει είναι πως κατά το τρέξιμο του tech demo υπήρχε μόνιμα ενεργοποιημένη μία GPU ενώ όταν κρινόταν απαραίτητο ενεργοποιόντουσαν περισσότερες. Μπορεί στα χαρτιά να μοιάζει ιδανικό αυτό όμως δεν μπορούμε να αγνοήσουμε το ότι αρκετά studio έχουν πάψει να ασχολούνται με την υποστήριξη πολλαπλών GPU. Σίγουρα, ένα μεγάλο studio ανάπτυξης παιχνιδιών, μπορεί να εκμεταλλευτεί στο έπακρο αυτήν την τεχνολογία, όμως δεν το βλέπω να γίνεται “thing”.

Τέλος, το Stadia θα προσφέρει αρκετές υπηρεσίες που θα βοηθούν υποτιθέμενα στην καλύτερη gaming εμπειρία των χρηστών. Για παράδειγμα, εκτός του ότι θα είναι εφικτό με το πάτημα ενός κουμπιού να μπεις στο παιχνίδι το οποίο παίζει ο αγαπημένος σου content creator (YouTuber etc), το Stadia θα προσφέρει μία δυνατότητα η οποία θα σου επιτρέπει εξίσου με το πάτημα ενός κουμπιού να ζητήσεις βοήθεια σε κάποιο σημείο που έχεις σκαλώσει. Τότε, θα ανοίξει το πιο πρόσφατο και σχετικό βίντεο ώστε να καταλάβεις τι δεν κάνεις σωστά… κάτι αντίστοιχο των walkthroughs (text/video).

Μαζί με την ανακοίνωση του Stadia, η Google, προχώρησε σε μία ακόμη σχετική ανακοίνωση. Δημιουργεί το πρώτο in-house studio για την ανάπτυξη original παιχνιδιών. Το studio θα ονομάζεται “Stadia Games and Entertainment” και τον ηγετικό ρόλο θα τον αναλάβει η Jade Raymond που έχει περάσει από αντίστοιχες θέσεις στην Ubisoft και στην EA. Δυστυχώς δεν υπάρχουν πληροφορίες για κάποιον τίτλο, οπότε αναμένουμε. Η υπηρεσία θα "σκάσει" το επόμενο έτος, σε συγκεκριμένες χώρες (υποθέτω όχι στην Ελλάδα)!