Φωνές, φρίκες, φανταστικά ξεχειλωμένες ερμηνείες σε b-movies που προκαλούν ακατάσχετο γέλιο: Αυτή είναι μια σύντομη περιγραφή της σημερινής προσφοράς του Nicolas Cage στην υποκριτική. Σαν ένας rock star που προτιμάει να τραγουδάει λαϊκοπόπ συνθέσεις του Φοίβου. Όμως ο ανιψιός του F. Ford Coppola δεν είναι αυτό το καλτ πράγμα. Συγκεκριμένα, η διάρκεια του ’90 ήταν γεμάτη από επικές συμμετοχές του σε σπουδαίες ταινίες, από auteurs όπως ο David Lynch (One From The Heart) και ο Mike Figgis (Leaving Las Vegas). Και υπάρχει και αυτό το μοναχικό neo-noir διαμαντάκι, το «Red Rock West» του John Dahl, που είναι μια κατηγορία μόνο του.

Εδώ ο Michael (N. Cage) είναι ένας μοναχικός άντρας που από κάπου προσπαθεί να ξεφύγει και καταλήγει σε ένα προορισμό μακρινό, σκοτεινό, χωρίς όνομα. Μπαίνει σε ένα μέρος που θυμίζει σαλούν της Άγριας Δύσης και ζητάει από τον μπάρμαν Wayne (J.T. Walsh), ποτό. «Άργησες» του λέει και τον καλεί να αναλάβει άμεσα την αποστολή που του έχει ζητήσει. Ποια αποστολή; Ποιος νομίζει πώς είναι ο Wayne; Είναι σίγουρος πως μιλάει στο ίδιο άτομο;

Σύντομα αντιλαμβάνεται πώς ο Wayne περιμένει κάποιο διαφορετικό πρόσωπο, έναν κατά συμβόλαιο δολοφόνο με παραγγελία να σκοτώσει τη γυναίκα του. Ο Michael αντιλαμβάνεται την πλάνη και δεν αρνείται να υποδυθεί το ρόλο του δολοφόνου. H Suzanne (Lara Flynn Boyle) είναι το επίδοξο θύμα και η πρώτη της συνάντηση με τον Michael θα οδηγήσει στο προφανές: Ερωτική έλξη.

Η πρόθεση του Michael αποκαλύπτεται και η Suzanne του αντιπροτείνει:Δολοφονείς τον Wayne και ύστερα φεύγουμε μαζί. Την ίδια στιγμή εμφανίζεται ο πραγματικός κατά συρροή δολοφόνος που είχε προσλάβει ο Wayne. Είναι ο Lyle (Dennis Hopper), που έχει ξεπεράσει τα όρια της σχιζοφρένειας εδώ και καιρό. Ποιος θα μείνει ζωντανός από αυτή τη σύγκρουση;

Το «Red Rock West», είναι western, είναι film-noir, είναι μαύρη κωμωδία, είναι ένα μυστήριο τρένο (#diplis) που δεν κατάφερε να μακροημερεύσει στις κινηματογραφικές αίθουσες και κυκλοφόρησε σχεδόν αμέσως σε VHS. To «Red Rock West» είναι πνιγμένο σε μια παλέτα του γκρι, με ουρανούς που θυμίζουν πόρτες προς μια ζώνη του λυκόφωτος, με χαρακτήρες αποστασιοποιημένους από τη ζωή και επικεντρωμένους στα πάθη τους: Το «Red Rock West» είναι ένας εφιάλτης χωρίς τέλος.

Ο Nicolas Cage εδώ υποδύεται τον στερεότυπο noir χαρακτήρα που δεν έχει ταυτότητα, που προσπαθεί να ξεφύγει από τη ζωή του και να βρει καταφύγιο κάπου άλλου, αλλά αντί λύτρωσης, συναντά μια πλάνη. Ο Cage μοιάζει να έχει μελετήσει Kirk Douglas, Humphrey Bogart, Fred McMurray και όλους τους μεγάλους πρωταγωνιστές των κλασσικών film noir και η ερμηνεία του είναι υποδειγματική. Ο Dennis Hopper εμφανίζεται λίγο, μόνο για να μας θυμίζει τι σημαίνει «γυαλίζει το μάτι μου από την τρέλα», ενώ η Lara Flynn Boyle δείχνει αρκετά άνετη στο κουστούμι της femme fatale.

Ίσως η δημιουργική δυστοκία του Nicolas Cage και η ανέλιξη του σε cult μορφή, δεν έχει ως υπεύθυνο τον ίδιο και τις κακές του επιλογές. Ίσως μας λείπουν ταινίες όπως το «Red Rock West», για να εκτιμήσουμε ξανά την απόλαυση του «βυθίζομαι στην οθόνη» και του «γίνομαι ένα με την ιστορία». Αν ήμουν σεναριογράφος στο Hollywood του 2018, μια ερώτηση θα φώτιζε το εσωτερικό του μυαλού μου, σχεδόν εκτυφλωτικά: Από πού πάνε για το Red Rock West;